traineeship WAAM - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke P - WaarBenJij.nu traineeship WAAM - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke P - WaarBenJij.nu

traineeship WAAM

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Jaja en voor je het weet vliegen de weken voorbij. We zitten al in week 4. De afgelopen weken ben ik eigenlijk erg druk geweest met de traineeship. Ik werk dus voor het marketingbedrijf WAAM onder leiding van Susanna Kopman, die ook mijn begeleider. Ik heb er haar al 1 keer gezien :p. Toen ik haar ontmoeten zag ik al vrij snel dat ze een betrouwbaar persoon en we mochten elkaar al vrij snel. Ze laat zich leiden door vele creatieve ideeën dus ze moedigt me ook aan om met ideeën te komen. Hoewel ik daar niiet meteen mee aankwam, omdat settelen in Sydney nogal overweldigend is, vond ze het prima om me daarvoor wat meer tijd te geven. Ze legde me uit dat ze vele cliënten heeft die aan haar trekken en allemaal tegelijk. Ze heeft het nog nooit zo druk gehad en dat ze vindt ze ook wel erg vervelend voor mij. Deze projecten die ze met verschillende cliënten heeft lopen moeten allemaal zo snel mogelijk afgerond worden en daarom is haar tijd wat schaars. Toch is ze wel goed bereikbaar via de mail en dat werkt voor nu wel prima. Ik heb een aantal verschillende taken mijn kant opgekregen om op die manier het bedrijf te leren kennen. Ik zit in de multimediahoek dus dat houdt voornamelijk in dat er promotiecips bedacht en gemaakt moeten worden. Ik heb nu ongeveer 6 verschillend taken en allemaal voor een ander bedrijf. Zo heb ik 2 taken die waar ik een VIRAL en een BRANDING marketing video moet maken. Viral houdt in dat je een soort reclame moet bedenken dat grappig is en meteen de aandacht trekt. Branding video is meer wat strakker, professioneler en moet meer het vertrouwen van de cliënt winnen. Het is zeker een uitdaging, want als ik even nadenk hoeveel ervaring ik heb met bedenken van dat soort concepten denk ik...uhm..nee niet zo veel.Natuurlijk heb ik wel eens promotieclips in elkaar gezet om een sfeerimpressie te geven, maar echt reclames bedenken op deze manier...nee! Dus het is echt heel goed research doen en ontdekken in welke hoek je moet zoeken en denken. Dus ik hoop dat ik op het goede spoor zit. Daarnaast heb ik nog 2 taken lopen waar ik mag editen. Dat vind ik natuurlijk altijd leuk. Het filmmateriaal voor het bedrijf die appartementen aanbiedt was er al en wat ik eigenlijk moest doen was het beste materiaal eruit zoeken met muziek en dan in elkaar zetten. Deze muziek kwam dan van een grote database waar ik doorheen moest. Was nogal een opgave, maar ik heb hier en daar wel wat kunnen vinden. Nou dan kreeg ik deze week een opdracht om te kijken of het intro van de brady bunch (die tvserie uit de jaren 80 denk ik) na te maken. Dus ik had hiervoor de mogelijkheid om after effects in te duiken. Moet zeggen dat valt niet mee, maar dit is ook waar ik aan wilde werken dus dat is eigenlijk wel mooi allemaal. Verder hebben we nog een project lopen dat we "WAAM life" noemen. Susanna en ik denken er over na om mensen te interviewen en te vragen naar hun perspectief op het leven en liefde etc. Volgens wordt dat ook wel heel leuk. Dus ben benieuwd hoe dat zal gaan lopen.
Nou ik woon dus nog steeds op Hackett street, 15 minuten van het centrum en dat bevalt me prima. Leuke huisgenoten waar ik me erg op gemak voel. Een van mijn huisgenoten Marco zat oop Tinder en ja ik als enige vrouw in huis (ja die een beetje engels kan zeg maar ) moest natuurlijk commentaar geven tips geven voor zijn profiel. Dat was wel heel grappig. Hij is ontzettend fan van voetbal is ook coach voor kinderen die voetbal spelen. Dus toen ik zei dat ik uit Utrecht kwam riep hij meteen FC Utrecht.We zijn laatst een keer de kroeg ingedoken wat me een zelfde soort vibe gaf als de boothill. Dat was wel heel erg leuk en gezellig!
Mijn tweede huis is min of meer de bibliotheek op Alfred Street vlakbij Circular Quay, waar ik beste me kan concentreren en de meeste ruimte heb. Het enige nadeel van het huis in Hackett street dat het daar erg koud is als je lang stilzit. Circular Quay is nu echt wel mijn favoriete plek is om te zitten. Ik kan in mijn pauze lekker aan het water zitten en genieten van het uitzicht van de Harbour Bridge en Operahouse. Hoewel ik vandaag me wel de pleuris schrok toen een zeemeeuw (want die zijn er nogal veel hier aan het water) zo mijn sandwich uit mijn handen greep. Ik schrok zo erg dat mijn gil best wel ver klonk waardoor mensen hun hoofd omdraaide om te kijken wat voor drama daar aan de hand was. Iedereen die mij wel eens heeft zien schrikken op die manier weet wel waar ik het over heb :p.
Helaas is het hier niet de hele tijd zonnig en mooi weer. Het is al enkele weken aan het regenen. Koud is het niet echt. Niet zoals we gewend zijn in Nederland, maar dat het steeds regent is wel een typisch geval van beetje jammer. Zit je in Australie en dan in de regen..hmm.ach ik moet ook niet zeuren. Het is hier echt wel heel gaaf en mooi en een fijne sfeer waar ik me wel op me plek voel. Ik hou het hier de komende maanden nog wel uit :).

xxx Hanneke

  • 27 Augustus 2014 - 14:09

    Annek Scholtens:

    Hee Han,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! De foto's op FB waren ook al zo stralend .Best pittig, hoor, al die taken die je opsomt, maar met dat editen voel je je natuurlijk als een vis in de bek van een zeemee... o nee, die vergelijking ging anders. Haha, grappig dat verhaal over die zeemeeuw. Hier in ons kleine landje schijnen we er ook last van te hebben en de VVD wil die schatjes nu gaan afschieten. Sssst, niet vertellen daar in Sydney, ze mochten nog eens op een idee komen.
    Zet em op daar aan de andere kant van de aardbol, trotseer de regen en verbaas iedereen met mooie filmpjes!
    liefs, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney

8 maanden in Australie! Woohoo!

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2014

traineeship WAAM

05 Augustus 2014

Eerste week in Sydney

04 Augustus 2014

Heenreis naar Sydney
Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1130
Totaal aantal bezoekers 2274

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 27 Maart 2015

Sydney

Landen bezocht: