Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke P - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke P - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Net aangekomen in het hostel. Nee nee het BACKPACKERS hostel! Nou dat heb ik geweten. Ik kom de kamer binnen waar het een ongelofelijke bende. Drie stapelbedden, kleren verspreid over de kamer, lege sandwich doosjes. Ja dat is weer even iets anders en het deed me meteen denken aan de periode dat ik zelf ook student was en alles om me heen liet liggen. Alle 3 de stapelbedden waren bezet, op een plekje na boven. Florian was een van de eerste die binnenkwam (een duitse jongen) die me vertelde dat ik deze kamer deelde met nog 4 andere jongens. Drie jongens uit Londen en nog een Australische jongen, DJ. De 3 jongens uit Londen waren heel aardig. Eentje daarvan was een behoorlijk brede jongen met een baard waar je U tegen zegt, maar deze jongen die was toch aan het klagen en zeuren over zijn werk. Maar op een hele grappige manier. Die andere 2 jongens gingen daar serieus op in en uiteindelijk zaten ze altijd een beetje op elkaar te fitten. Dus mijn hobby was voornamelijk als ze binnenkwamen op me bed te gaan zitten, luisteren en giechelen. Soms iets te hard en dan zei ik: sorry, please carry on! Op een gegeven moment vroegen ze om mijn mening of die ene jongen te veel zeurt. Dus ik zei: “Yes! I´m the only woman in here and you´re nagging more than I do.” Toen moesten ze heel hard lachen. En zoals de britten altijd doen, drinken ze veel thee. Dus ik ging een keer mee thee drinken beneden in de gezamenlijke ruimte waar de keuken was. Er waren alleen geen schonen bekers meer, die lagen in vies afwaswater van kleur te veranderen. Dus ik heb uiteindelijke thee uit een kom gedronken. De jongens vertikte het om thee te drinken uit een kom, maar ja het werkte voor mij prima. Ik kreeg nog de opmerking naar me hoofd: You dutch people are mental! Drinking thea out of a f*cking bowl. Maar dat maakte mij niet uit. Ik vertik het dan weer om uit die smerige bekers te drinken.
Maar de 3 jongens uit Londen waren na een paar dagen verhuisd naar Liverpool Street. Er was misschien nog een ruimte vrij, maar helaas die was al bezet door een thaise jongen. Dus daarna heb ik ze niet meer gezien. Dan was er DJ. Die vond mijn naam Hanneke heel apart en had zelf de naam hannie voor me bedacht)vond zichzelf heel orginieel). Hij is behoorlijk ijdel en stond veel voor de spiegel half te dansen. Hij dronk heel veel van die drankjes zoals redbul and cream soda, dus hij was elke keer helemaal strak van de suiker. Hij kon dan niet stilstaan en dan was hij helemaal happy. Omdat hij mij hannie noemde (wat lijkt op honey) noemde ik hem sugar. Dat vonden we allebei wel heel grappig.
Ik ben een nacht mee uit geweest naar de Sidebar, want ja drinken daar was gratis dus het hele hostel ging massaal er heen. Zolang het maar gratis is wordt er ook als een malle gedronken met een behoorlijk tempo. De Sidebar was een uitgaansgelegenheid waar ze veel hiphop en rap draaide en ben ik niet helemaal fan van. Wel wat gekletst met een paar mensen van het hostel en dat was wel gezellig. Voor de rest ben ik naar Sydney Harbour geweest, waar ik de Harbour Bridge, Operahouse en the Royal Botanic Gardens heb gezien. Dat was echt prachtig, vooral de Botanic Gardens. Het was daar ook echt heerlijk rustig, dus ik ga daar vast nog een paar keer meer naartoe als ik een beetje wil bijkomen van alle stadsgeluiden :p. En the Blue Mountains..die waren ook echt fantastisch! Nee het zijn geen blauwe bergen. Er hangt wel een soort blauwe gloed. Die wordt gevormd door de eucalyptus bomen en deeltjes die in de lucht hangen. Voor de blue mountains trip ging ik mee met Colourfultrips. Ik zou dus eerst op woensdag gaan, maar toen is de bus me nooit komen halen. Ze hebben me toen op een nieuwe lijst gezet voor zaterdag en ik stond bovenaan. De gids was oorspronkelijk iers, maar wel een bewoner van Sydney. Meer dan de helft van de bus was duits, een kwart japans en dan had je nog een paar italianen en russen. Toen was ik nog over en ging de gids raden waar ik vandaan kwam. Hij keek naar mijn naam en zei toen: could it be...neeederlands? Ik knikte en hij kwam zelf niet meer bij. Hij lachte zelf het hardst om zijn eigen grappen. Toen we in Welworth Falls aan het wandelen waren vroeg hij aan mij of in Nederland je ook altijd hekken had als je in de bergen aan het wandelen was. Toen ik antwoordde dat Nederland hartstikke plat was, viel hij zelf bijna van het pad. Dat was hij even vergeten. Heel grappig die man. De 1e stop was bij Featherdale Wildlife Park, waar kangaroes los liepen en je koala´s kon aaien. Superleuk om op die manier een beetje de australische ervaring te krijgen. Eigenlijk was dit wildlife park een soort rescue oord voor dieren die gered zijn. Vandaar dat ze dus best wel gewend zijn aan mensen en zich wel lieten aaien. De 2e stop was bij Welworh Falls waar het echt schitterend was. Prachtig uitzicht en knalblauwe lucht en een wandeling van een uurtje rond de bergen. Daarna hebben we geluncht bij een golfclub, wat wel heel grappig was.
De 3e stop was bij Echo point met the three sisters. De gids vertelde dat je mocht kiezen wat de legende was en wat er echt gebeurt was.
1) de bergen zijn ontstaan door het weer en veel erosie wat de bergen heeft gemaakt tot wat ze nu zijn.
2) De aboriginals woonde hoog in de bergen en toen de 3 dochters van het stamhoofd beschermd moesten worden tegen de vijand had de heksendockter ze in steen veranderd zodat ze beschermd waren. Maar bij het gevecht was de heksendokter omgekomen en was het niet meer mogelijk om de dochters terug te veranderen.
Dus de gids zei kies maar welk verhaal je wil aannemen als de werkelijkheid en welke als legende.
Toen hebben we nog een korte wandeling gemaakt door de vallei rondom echo point en was de dag alweer voorbij. Ik heb toen heerlijk in de bus geslapen en afgezet op george street waar het nog 15 minuten lopen was naar het hoste...dacht ik...want ja ik kan het natuurlijk nooit in een keer vinden :p.
Het nadeel van het hostel is dat als je een gedeelde kamer hebt je mensen altijd hoort binnenkomen. En ook precies hoort wanneer ze bezoek hebben en iets anders doen dan salapen (uhum).
Dus toen ik een kamer had gevonden dat rustig, schoon, genoeg ruimte had om te werken en niet al te duur was, was ik heeeel er blij!! Ik ben iets van 5 kamers afgeweest waaronder eentje (dat was absoluut de ergste) stonk naar verbrande rijst en vuile sokken. En die man die me dit huis liet zien zei: om het fris te houden moet je wel buiten roken. Om het fris te houden?! Is he for real? Dus nu woon ik op Hackett street, wat ongeveer 10 minuten van het centrum afligt. Ik heb 4 huisgenoten: Marco, uit Kroatie, Mariko, uit Japan, Terrence uit Canada en James uit Brazilië. Een heel internationaal huis dus! Erg aardige mensen en lekker rustig. Een hele verbetering met het hostel waar ik 6 nachten heb moeten overleven :p. Morgen begint de traineeship. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney

8 maanden in Australie! Woohoo!

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2014

traineeship WAAM

05 Augustus 2014

Eerste week in Sydney

04 Augustus 2014

Heenreis naar Sydney
Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2268

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 27 Maart 2015

Sydney

Landen bezocht: